مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه دولتی

		
		به اشتراک بگذارید
			










		
            
به این مطلب امتیاز دهید

جزئیات انتخاب رشته دانشگاه دولتی

انتخاب رشته دانشگاه دولتی “سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله برای پذیرش داوطلبان در دانشگاه ها اقدام به برگزاری کنکور سراسری می کند که داوطلبان واجد شرایط می توانند برای پذیرش در هر یک از رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه خود در این آزمون شرکت کنند . هر ساله داوطلبین بسیاری برای شرکت در آزمون سراسری دانشگاه ها اقدام می کنند . داوطلبین بعد از پشت سر گذاشتن آزمون سراسری و اعلام نتایج دانشگاه دولتی و منتشر شدن کارنامه اولیه به دنبال بهترین انتخاب ها بر اساس رتبه قبولی خود هستند .

تمامی داوطلبین که در آزمون سراسری شرکت کرده اند ، بعد از مشاهده نتایج اولیه آزمون می توانند طبق توضیحات دفترچه انتخاب رشته ی سراسری با توجه به این که در کدام گروه ها مجاز به انتخاب رشته هستند انتخاب رشته خود را انجام دهند . داوطلبین می توانند دفترچه ثبت نام دانشگاه دولتی را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند . پس از مطالعه دقیق آن داوطلبان می توانند به تعداد مشخص کد رشته محل مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت بندی خود انتخاب کنند .


بیشتر بخوانید : مشاوره ثبت نام کنکور دانشگاه دولتی


جزئیات انتخاب رشته دانشگاه دولتی,نحوه ی انتخاب رشته دانشگاه دولتی,زمان انتخاب رشته دانشگاه دولتی,دفترچه انتخاب رشته دانشگاه دولتی,راهنمای انتخاب رشته دانشگاه دولتی

نحوه ی انتخاب رشته دانشگاه دولتی

نحوه انتخاب رشته دانشگاه دولتی ” پس از برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها و اعلام نتایج کنکور سراسری ، داوطلبین مجاز به انتخاب رشته باید برای ارسال انتخاب رشته دانشگاه دولتی خود به سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند . ولی متاسفانه همه ساله بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از نحوه ی انتخاب رشته دانشگاه دولتی و به دلیل انتخاب رشته ی نادرست خود ، مجبور به صبر یک سال دیگر برای وارد شدن به دانشگاه مورد علاقه شان می شوند . پس بی دقتی و بی اطلاعی از نحوه ی صحیح انتخاب رشته دانشگاه دولتی ، منجر به از بین رفتن تلاش یک ساله داوطلب برای راه یابی به دانشگاه می شود .

به همین دلیل ما در اینجا سعی کرده ایم که به طور کامل به بررسی تمام موارد مربوط به انتخاب رشته دانشگاه دولتی مانند جزئیات دفترچه ثبت نام دانشگاه دولتی و تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ها بپردازیم تا داوطلبان کنکور سراسری را با فرآیند انتخاب رشته به طور کامل آشنا سازیم .


بیشتر بخوانید :  مشاوره تلفنی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی


زمان انتخاب رشته دانشگاه دولتی

” زمان انتخاب رشته دانشگاه دولتی ” در رابطه با زمان انتخاب رشته ی دانشگاه دولتی باید توجه داشته باشید که معمولا یک هفته بعد از اعلام نتایج دانشگاه دولتی و کارنامه ی اولیه داوطلب می باشد که شامل رتبه و تراز داوطلب است . بعد از اعلام زمان انتخاب رشته از سوی سازمان ستجش آموزش کشور داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند نسبت به انتخاب رشته ی کنکور سراسری خود اقدامات لازم را انجام دهند .

همچنین مدت زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور برای انجام انتخاب رشته دانشگاه دولتی در نظر می گیرد معمولا مدت زمان محدودی می باشد و اکثر اوقات نیز تمدید می شود . داوطلبان باید در زمان مشخص شده انتخاب رشته ی خود را انجام داده و ارسال نمایند در غیر این صورت به منزله ی انصراف آنها از کنکور سراسری در نظر گرفته می شود .  داوطلبان می توانند با استفاده از دفترچه ثبت نام دانشگاه دولتی در زمان تعیین شده به صورت اینترنتی با وارد کردن کد رشته محل های مورد علاقه خود ، انتخاب رشته دانشگاه دولتی خود را ارسال نمایند .


بیشتر بخوانید :  تحصیل مجدد در رشته پزشکی دانشگاه های دولتی


دفترچه انتخاب رشته دانشگاه دولتی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه دولتی “هر ساله چند روز پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سایت سازمان سنجش اموزش کشور اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه دولتی می کند . داوطلبان طبق گروه های آزمایشی خود باید دفترچه های جداگانه ی علوم ریاضی ، علوم تجربی ، انسانی ، هنر و زبان را دریافت کنند . با مطالعه دفترچه آزمون سراسری می توانند کد رشته و دانشگاه مربوط به آن را مشاهده کرده و طبق آن انتخاب های خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند .


بیشتر بخوانید :  سطح‌ بندی دانشگاه‌های دولتی در ایران


راهنمای انتخاب رشته دانشگاه دولتی

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه دولتی ” داوطلبین آزمون سراسری در هنگام انتخاب رشته امکان انتخاب تعداد محدودی کد رشته محل مورد علاقه طبق اولویت بندی می باشند .

در ابتدا از میزان علاقه ی خود به رشته های انتخابی غافل نشوید چرا که اگر بدون علاقه رشته ای را انتخاب کنید ممکن است در ادامه آن رشته در آینده و در دانشگاه با مشکلات جدی مواجه شوید . همچنین بازار کار و آینده شغلی رشته انتخابی را هم مورد مطالعه  و تحقیق قرار دهید تا در آینده بتوانید از دانش بدست آمده در مسیر کسب درآمد مناسب استفاده کنید . پس از مطالعه ی دقیق و کامل دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ها و آگاهی از تمامی موارد مربوط به رشته ها و دانشگاه ها و ظرفیت دانشگاه ها و کد رشته ها و … بدون توجه به رتبه بدست آمده ابتدا فقط با علاقه خود رشته های مورد علاقه را اولویت بندی و انتخاب کنید .

تمامی کد رشته ها را با دانشگاه و نام آن رشته در هنگام وارد کردن کد رشته انتخابی در سایت سازمان سنجش کشور چک کنید تا اشتباهی در وارد کردن آنها رخ نداده باشد و در آینده دچار مشکل نشوید . در مورد بازار کار و نحوه ی تحصیل رشته های انتخابی به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید رشته مورد علاقه خود با بازار کار مناسب را انتخاب کنید . در مورد دانشگاه انتخابی به خوبی تحقیق کنید تا با شرایط آنها اشنا شوید و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کنید .


بیشتر بخوانید : مشاوره ثبت نام دانشگاه سراسری و مراحل آن


 

جزئیات انتخاب رشته دانشگاه دولتی,نحوه ی انتخاب رشته دانشگاه دولتی,زمان انتخاب رشته دانشگاه دولتی,دفترچه انتخاب رشته دانشگاه دولتی,راهنمای انتخاب رشته دانشگاه دولتی

سوالات متداول 

  • ثبت نام دانشگاه دولتی چگونه است ؟
  • شرایط پذیرش دانشگاه دولتی به چه صورت است ؟
  • قوانین پذیرش دانشگاه دولتی چیست ؟
  • دفترچه ثبت نام دانشگاه دولتی چه زمانی منتشر می شود ؟
  • تفاوت پذیرش با کنکور و بدون کنکور در چیست ؟
  •  شرایط انتخاب رشته دانشگاه دولتی چگونه است ؟
  • نحوه ثبت نام دانشگاه دولتی ؟
  • زمان انتخاب رشته دانشگاه دولتی ؟
  • زمان ثبت نام دانشگاه دولتی ؟
  • زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه دولتی ؟
  •  انواع دانشگاه ها  از نظر سطح علمی؟
  • تفاوت هزینه دانشگاه ها ؟
  • زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه دولتی
  • سایت دانشگاه آزاد
  • ثبت نام دانشگاه آزاد
  • دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری
  • کارشناس ارشد ناپیوسته
  • کنکور ارشد
  • نتایج کنکور سراسری
  • انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

شما می توانید برای پاسخ به این گونه سوالات با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش در تماس بوده و مشکلات خود را با آن ها در میان گذارید .

 

برای مشاوره در زمینه مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه دولتی

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در استان تهران با 9092305445 و در سایر استانها با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۳:۱۱ توسط:سوگل موضوع: نظرات (0)